lördag 1 januari 2011

Till minne av en stor svensk profil

Per Oscarsson 
 blev en av Sveriges mest personliga och uppskattade artist.
Han beslöt sig för att vandra iväg jag tror det var till Paris ,
 till fots när han var mitt i en uppsättning av Hamlet.Snacka om reaktionär han var.
Han gjorde stora rubriker i media när han på ett då näst intill skandalöst sätt tog av sig byxorna i Hylands Hörna för att lära oss om hur barn blir till. Han hade naturligtvis kalsongerna kvar men ni må tro vilken "katastrof" det var på 60-talet i Sverige. Nu för tiden så är ju naket och sex vardags mat för media men på den tiden såg saker och ting lite annorlunda ut.
Per var en fantastisk man och jag bär honom inom mig för alltid. Jag har själv aldrig haft äran att träffa honom men jag tyckte väldigt mycket om honom .




Per och Kia 





 så detta kom som en chock för mig när jag satte mig ner i kväll för att "läsa" nyheterna på aftonbladet.
Hela dagen igår har jag haft något på känn , brandrök har irriterat min näsa så jag trodde till slut att jag blivit tok galen, förstår nu vad min sysnka hjärna försökt tala om för mig.
På Nyårsafton när jag hade varit med Ida och lämnat Jonatan på kortis så gick vi vägen via Oxhagen hemåt, jag började må illa och känna rökdoft och jag sa till Ida att vi får skynda oss hem ifall det brinner .Jag var helt övertygad om att det brann hemma .
men väl hemma så upptäckte jag att allt var som det skulle , börja laga till fisken som vi köpt på Lidl , den goda inbakta fisken .
Sedan började det ju redan på nyårsdagen med Per Oscarssons försvinnande samt huset som brunnit ner till grunden så jag förstod vad detta var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar