lördag 15 januari 2011

Dagens Konflikt hantering

Dagens konflikt 

  1.  att få min 6 åriga dotter Ida att slita sig från TV och flytta sig till badrummet för att borsta sina tänder , konflikt två består av
  2.  att  få henne att klä på sig sina kläder, konflikt tre blir
  3.  att få henne att gå ut med mig på en promenad innan solen går ner .

 Mandomsprov.
Det är ingen som sa att det skulle bli lätt att vara mamma men jag förstår inte varför det inte följer med en handbok när storken levererar dessa underbara små gåvor .
 Det skulle underlätta om man hade en liten förhandsbild .


visst är det ett härligt recept på en fantastisk dag.

4 kommentarer:

  1. Va tråkigt att Ida ska va så jobbig idag :( hoppas det går bra resten av dagen ;) kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att Ida är Jobbig , hon har en motvilja till att följa regler bara . Vanligt bland 0ss med funktionshinder :)

    SvaraRadera
  3. hmm ja det har du ha rätt i :)

    SvaraRadera
  4. Sen att jag själv känner mig slö måste ju också ha inflytande så klart

    SvaraRadera