torsdag 20 januari 2011

Konflikt

Dagens konflikt består av att få Ida att inse att hon ska gå till skolan har köpt ett dyrt busskort för att det ska vara enklare för henne att ta sig till skolan eftersom vi bor en bit ifrån ,kommunen beslöt ju sig för att lägga ner skolan i vårat bostadsområde trots massiv protest och barn samt föräldrar som demonstrerade och inte heller finns där en planering för att öppna ny skola här för kommunen anser att det finnes för lite barn här jag menar bara blä vad tänker dem med??
Inte kan man få ett busskort sponsrat av dem heller , det tar ca 40 minuter för mig och Ida att ta oss varje dag till skolan och om vi ska åka buss så blir det en kostnad på 40 kronor om dagen .
Mellringeskolan Örebro
Jag kan förstå att Ida tycker det är jobbigt det gör jag men samtidigt så måste hon dit för att träffa andra barn och få lära sig läsa skriva och räkna bland annat.
Hon är duktig och trivs med dem andra barnen trots att hon har sin problematik och behöver stöd så går det ju bra när hon väl är där och skolan i sig har bra hantering av funktionshinder så jag tycker det är oerhört viktigt att hon går dit .

Uppdatering
Har nu suttit och skrivit ett långt emejl till enhetschefen på barn och ungdoms psykiatriska kliniken i Örebro ,påpekat att vi har väntat sedan 2009 på en utredning talat om för vederbörande ansvarig att min dotter behöver stöd och hjälp i sin vardag och att vi inte orkar vänta längre.
En pedagog är inkopplad i skolan men det är oerhört svårt för henne att skaffa sig en bild på Ida eftersom Ida har svårt att komma till skolan .

1 kommentar:

  1. hej goa dej
    Du ska få det barn som har det så till privarsskola.Det är kommunen som har det.De ska gå där som är lite elevermm tänk vad det ska vara så svårt de kan ju bara kolla om de är intresserade.Min son gjorde det och det gick jättebra.det var på blichers friskola i skåne.De hämta han lämna han.Ja alla våra barn skulle få ha det så kramiz

    SvaraRadera